Wraz z początkiem roku 2022 do spółki Europe Distribution Group dołączył Paweł Pietruszka, który pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego. 16 lat doświadczenia w branży kosmetycznej pozwoli nowemu dyrektorowi wnieść znaczące doświadczenie do firmy. Jako Dyrektor Zarządzający staje przed wyzwaniem związanym z adaptacją firmy do zmieniającego się otoczenia. Będzie odpowiedzialny za usystematyzowanie i skalowanie wielu procesów w firmie, a także wdrożenie nowych kategorii produktowych.
Utworzenie nowej funkcji w strukturach EDG jest odpowiedzią na jej dynamiczny rozwój w ostatnich latach. Paweł Pietruszka od tego momentu jest odpowiedzialny za realizację strategii dalszej ewolucji firmy. Zarządza obecnie m.in. obszarami sprzedaży, marketingu czy rozwojem produktów. Jednym z jego nadrzędnych zadań będzie dalsze wzmacnianie pozycji marek własnych oraz importowanych, a także wprowadzenie nowych kategorii produktowych do oferty EDG.
Paweł Pietruszka swoje doświadczenie w branży kosmetycznej zdobywał głównie w firmie Torf Corporation, w której przez 14 lat piastował stanowiska związane ze sprzedażą, a następnie Dyrektora Komercyjnego. W ostatnich latach pracował jako Dyrektor Sprzedaży w spółce PCC Kosmet, która specjalizuje się w dostawie detergentów pod markami własnymi sieci.
„Bardzo się cieszę z rozpoczęcia współpracy z EDG. Jestem pod wrażeniem dynamicznego rozwoju spółki i jej pozycji, którą wypracowali sobie na rynku. EDG jest silne zarówno w rynku tradycyjnym jak i sieciowym, ma bardzo ciekawą ofertę produktów i bardzo ambitne plany rozwojowe. Ogromną przewagą firmy jest zespół młodych i bardzo zaangażowanych ludzi, którzy mają ogromną motywację do pracy i dalszego rozwoju. Oczywiście stoi przed nami dużo wyzwań związanych z szybkim rozwojem organizacji: musimy wdrożyć i usystematyzować procesy, rozwinąć nowe kompetencje, wprowadzić zaawansowaną analitykę, ale będzie to naturalny etap rozwoju, który z dobrym zespołem przejdziemy płynnie” – komentuje nowy Dyrektor.
Europe Distribution Group Sp. z o.o. jest globalnym dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków o ugruntowanej pozycji na rynku. W swojej ofercie posiada ponad 150 marek pochodzących z całego świata. Współpracuje z sieciami sklepów, dystrybutorami, hurtowniami i innymi podmiotami w całej Europie. Od 2021 roku intensywnie wprowadza na rynek linie kosmetyków licencjonowanych do kąpieli dla dzieci z wizerunkiem bohaterów najpopularniejszych bajek.